navigatie overslaan

In dit nieuwe tijdperk maakt de vrijetijdseconomie onderdeel uit van de integrale benadering van een toekomstbestendige economie van Salland. Waarbij Salland Marketing als DMO de integrale Sallandse samenwerking zoekt, meedenkt, praat en bevordert dat de vrijetijdseconomie als belangrijk middel bijdraagt aan de grote Sallandse opgaven. Daarbij ligt de focus op de (toekomstige) bewoner van Salland. Benieuwd hoe we dit gaan doen? Lees onze plannen!

Salland Kompas 2024-2027

Het Salland Kompas, gelanceerd in februari 2019, is een strategische agenda voor 2019-2022, opgesteld met ondernemers, stakeholders, gemeenten en Salland Marketing. Door de impact van Covid-19 is besloten het kompas te herijken en waar nodig aan te passen op basis van nieuwe ontwikkelingen (SWOT).

Na een zorgvuldig 4D-traject met stakeholders is de positionering "Verslingerd aan Salland" toegevoegd. Dit vraagt tijd voor herkenning, maar de focus op fietsen (Slingers van Salland) toont al succes: hogere online bezoekerscijfers, meer route-downloads en "uitverkochte" routeflyers.

Salland Kompas 2019-2022

Focusdoelgroepen

Voor Salland focussen we ons op 2 doelgroepen: de Inzichtzoeker vanuit de Leefstijlvinder. Hierbij wordt veelal gedacht aan de 50+ gasten die de kinderen uit huis hebben en met elkaar gaan wandelen en fietsen. Maar de inzichtzoeker kan ook een gezin met kinderen zijn die geïnteresseerd zijn in activiteiten in de natuur. En uiteraard de bewoners van Salland.