Salland Marketing is onderdeel van MarketingOost. Zij streeft naar het verbeteren van het imago en het vergroten van de naamsbekendheid van de merken Hanzesteden, IJsseldelta, Salland, Vechtdal, Weerribben-Wieden en Zwolle. Ze doet dit door middel van regio- en stadsmarketing in de brede zin van het woord. De nadruk ligt op recreatie en toerisme, maar er is steeds meer aandacht voor andere domeinen, zoals wonen, werken, onderwijs en zorg, die samen met toerisme en recreatie de aantrekkelijkheid van stad en regio bepalen.
De (regio)merken worden ondersteund door MarketingOost Kennis & Innovatie, de kennis-en innovatieafdeling ten behoeve van de hele provincie Overijssel. Deze eenheid binnen MarketingOost houdt zich enerzijds bezig met marktonderzoek, monitoring en effectmeting en anderzijds met de doorontwikkeling en toepassing van onlinemarketing. Daarnaast maakt ook MarketingOost Routenetwerken deel uit van MarketingOost. Hier staan coördinatie en onderhoud van bestaande routenetwerken en de ontwikkeling van nieuwe netwerken centraal.
MarketingOost is gevestigd in Zwolle. De activiteiten van de (regio)merken worden verricht vanuit de diverse regio’s.